Pene de pasăre au fost găsite pe unul dintre motoarele avionului Boeing, operat de Jeju Air, care s-a prăbușit pe data de 29 decembrie în Coreea de Sud. Experții au atras în același timp atenția asupra barierei de care s-a izbit avionul care aterizase pe burtă, în urma unei presupuse defecțiuni a trenului de aterizare.
Ministrul sud-coreean al transporturilor a declarat marți că intenționează să demisioneze pentru a-și asuma responsabilitatea pentru prăbușirea unui avion Boeing operat de Jeju Air pe 29 decembrie.
Zborul Jeju Air 7C2216, care a plecat din capitala thailandeză Bangkok spre Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat pe burtă, a parcurs pista aeroportului regional și a explodat după ce a lovit un zis aflat la marginea pistei.
„Mă simt responsabil pentru acest dezastru”, a declarat Park Sang-woo la o conferință de presă. El a declarat că va încerca să găsească momentul potrivit pentru a demisiona după ce va aborda situația actuală.
Ministerul Transporturilor a declarat, de asemenea, că va îmbunătăți rapid siguranța sistemului de aterizare care, potrivit experților, ar fi contribuit la accidentul catastrofal soldat cu moartea a 179 de oameni.
Problema zidului aflat la capătul pistei
Experții în siguranță aeriană au declarat că zidul de care s-a izbit avionul, conceput pentru a susține antena utilizată pentru a ghida aterizările în condiții de vizibilitate redusă, era prea rigid și prea aproape de capătul pistei.
Joo Jong-wan, ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, a recunoscut că măsurile de siguranță nu au fost suficiente la construirea acestui zid, dar a afirmat că acestea au fost luate în conformitate cu reglementările din Coreea și din străinătate.
Poliția investighează în prezent modul în care a fost construit zidul, a spus el. Săptămâna trecută, poliția a efectuat percheziții la Jeju Air și la operatorul aeroportului internațional Muan, în cadrul anchetei privind accidentul.
Urme ale unui posibil impact cu o pasăre
În același timp, pene de pasăre au fost găsite pe unul dintre motoarele recuperate de la locul accidentului, a declarat investigatorul principal Lee Seung-yeol, adăugând că imaginile video au arătat că a existat o lovitură de pasăre pe unul dintre motoare.
Doi dintre anchetatorii coreeni au plecat luni în Statele Unite pentru a recupera și analiza, împreună cu Consiliul național pentru siguranța transporturilor din SUA, cele două cutii negre care conțin informații esențiale despre accident.
Lee a declarat că va fi nevoie de trei zile pentru a extrage fișierele și de alte două zile pentru a face analiza preliminară a informațiilor de bază, cum ar fi dacă unul sau două motoare au cedat.
Rămâne neclar de ce avionul nu și-a deschis trenul de aterizare și ce l-a determinat pe pilot să se grăbească să încerce a doua oară aterizarea după ce a anunțat controlul traficului aerian că avionul a fost lovit de o pasăre și a declarat stare de urgență.
Experții spun că loviturile de păsări nu cauzează de obicei defectarea trenului de aterizare.
Anchetatorii au compilat sâmbătă transcrierea completă a înregistrării vocii din cabina de pilotaj recuperată din epava avionului Jeju Air și vor stabilit dacă să o publice sau nu.