politics.md
    Facebook Twitter Instagram
    politics.md
    • PARTIDE
    • POLITICIENI
    • PARLAMENT
    • GUVERN
    • GEOPOLITICA
    • EXPERȚI
    Facebook
    politics.md
    Acasă » Igor Dodon trage semnalul de alarmă: Schema de preluare a Aeroportului se repetă la Calea Ferată
    GUVERN

    Igor Dodon trage semnalul de alarmă: Schema de preluare a Aeroportului se repetă la Calea Ferată

    15 septembrie 2021Niciun comentariu
    Share
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Guvernarea PAS riscă să piardă Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova (CFM), așa cum Alianța pentru Integrare Europeană (AIE) a pierdut Aeroportul și compania Air Moldova. Atenționarea vine din partea liderului PSRM, Igor Dodon, care a declarat în cadrul ședinței Comisiei economie, buget și finanțe că noul Cod al transportului feroviar, susținut de majoritatea PAS, ridică multe semne de întrebare.

    “Separarea transportului de pasageri de transportul de mărfuri trebuie foarte bine calculată. Noul director al CFM poate să confirme, că transportul de pasageri este subvenționat de transportul de mărfuri. Transportul de pasageri nu este rentabil la CFM. Dacă separăm transportul de pasageri, el automat falimentează. Fără subvenții de la stat – falimentează. De asta avem semne de întrebare. Falimentarea unui segment va duce la efecte sociale”, a declarat Dodon.

    Liderul PSRM a amintit că înstrăinarea companiei Air Moldova, dar și concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, au fost posibile anume prin aplicarea unei scheme similare.

    “Nu mai faceți comparație cu transportul avia, că s-a făcut liberalizarea și totul este bine. După liberalizare, am rămas fără Aeroport, fără Air Moldova. Apropo, Air Moldova, până în 2009, era întreprindere profitabilă, care aducea dividente de până la 40 milioane de lei pe an”, a spus Dodon.

    Deputatul a precizat că Blocul Comuniștilor și Socialiștilor se va abține de la votarea acestui proiect.

    Precizăm că proiectul noului Cod al transportului feroviar, care urmează a fi supus dezbaterilor în ședința plenară a Parlamentului, prevede că infrastructura feroviară va aparține în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport pasageri și marfă vor fi separate și vor putea fi prestate de operatori privați.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleIgor Dodon: Nicio guvernare, în ultimii 20 de ani, nu a ignorat negocierile privind prețul la gaz, așa cum o face Maia Sandu și PAS
    Next Article Igor Dodon cere ca Guvernul să aloce bani pentru achitarea datoriilor la salariile angajaților CFM

    POSTĂRI ASEMĂNATOARE

    Management defectuos din partea unui membru PAS, pus în funcția de director al Necropolei. Ceban a venit cu un raport de activitate și ilegalitățile făcute de Karl Luganov

    20 martie 2023

    Anatolie Nosatîi, într-o nouă deplasare de serviciu

    20 martie 2023

    Maia Sandu: Neutralitatea funcționează doar când celelalte țări o respectă

    20 martie 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    RLIVE TV

    Articole recente
    PARLAMENT

    Banca Mondială a efectuat Diagnosticul sectorului privat din Moldova. Concluzia

    20 martie 2023

    …

    POLITICIENI

    Management defectuos din partea unui membru PAS, pus în funcția de director al Necropolei. Ceban a venit cu un raport de activitate și ilegalitățile făcute de Karl Luganov

    20 martie 2023

    …

    GEOPOLITICA

    Mandat de arestare împotriva lui Putin

    20 martie 2023

    …

    GEOPOLITICA

    Medvedev a amenințat Tribunalul de la Haga cu o rachetă rusească

    20 martie 2023

    …

    PARTIDE

    Campania #maikajos ajunge încet în centrul capitalei

    20 martie 2023

    …

    Categorii
    • EXPERȚI
    • GEOPOLITICA
    • GUVERN
    • PARLAMENT
    • PARTIDE
    • POLITICIENI

    © 2021 - Politics of Moldova

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.