S.A. „Moldovagaz” informează consumatorii ce trebuie să facă în cazul depistării unor erori de facturare.
Potrivit unui comunicat al companiei, consumatorul final este în drept să se adreseze la sediile oficiilor comerciale ale SA „Moldovagaz” și contact-centrul prin numărul unic 1304 întru soluționarea cazurilor privind facturarea consumului de gaze naturale, transmite Știri.md.
Erorile de facturare ar fi putut apărea în urma citirii indicilor de pe echipamentul de măsurare, termenul restrâns pentru colectarea datelor, calcularea compensațiilor ori lipsa accesului personalului operatorului de sistem la echipamentul de măsurare.
„Moldovagaz” precizează că drept bază pentru emiterea facturii de plată servesc prețurile reglementate la gazele naturale și indicii echipamentului de măsurare citiți de către operatorul de sistem la sfârșitul fiecărei luni de consum. Astfel, pentru luna noiembrie 2022 au fost emise consumatorilor casnici peste 622 de mii de facturi în baza datelor colectate prin intermediul facturii precedente achitate, radiomodulelor, apelul telefonic la contact-centrul 1304, aplicația Viber Chatbot, pagina web a operatorului de sistem și a furnizorului, alte surse.
Ținând cont de aria de deservire a operatorilor de sistem a consumatorilor finali și termenul restrâns pentru colectarea datelor, inclusiv și obligația calculării compensațiilor acordate de către Guvernul Republicii Moldova, citirea indicilor echipamentului de măsurare pentru luna noiembrie 2022 a fost inițiată mai devreme. Această situație a determinat aplicarea principiului de extrapolare a volumului de gaze naturale consumat din data citirii indicilor până la ziua facturării efective la 1.077 de consumatori casnici, luându-se în considerare istoricul de consum precedent.
De asemenea, în cazul a 681 de consumatori casnici, factura de plată a fost emisă în baza datelor estimative ale consumului de gaze naturale, ca urmare a lipsei accesului personalului operatorului de sistem la echipamentul de măsurare.
Prin urmare, în cazul depistării unor erori de facturare, consumatorul final este în drept să se adreseze la sediile oficiilor comerciale ale SA „Moldovagaz”. La fel, poate fi contactat numărul unic 1304.