Cu o lună de la lansare, Linia Telefonica de Informare pentru consumatorii de servicii financiare, operată de Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF), a înregistrat un succes notabil, cu peste 130 de apeluri înregistrate. În medie, specialiștii CNPF au gestionat câte 6 apeluri zilnice de la consumatori, folosind numărul 022 85 95 95.
Analiza apelurilor evidențiază că interesul predominant al consumatorilor s-a concentrat pe sectorul de creditare nebancară, cu peste 90 de apeluri, urmat de sectorul de asigurări cu 12 apeluri. Solicitările privind piața de capital au totalizat 6 apeluri, în timp ce peste 20 de apeluri au vizat alte tipuri de informații. Subiectele predominante au inclus verificarea respectării legislației în domeniul contractelor de credit pentru consumatori și a legislației referitoare la răspunderea civilă auto pentru pagube cauzate de vehicule în procesul de soluționare a dosarelor de daune.
Consumatorii care au apelat linia telefonică au beneficiat de consiliere specializată și recomandări oferite de specialiștii Direcției Suport Consumatori, responsabilă de gestionarea apelurilor și informarea consumatorilor.
În paralel, s-a observat un număr semnificativ de apeluri realizate în afara liniei telefonice dedicate consumatorilor, iar pentru un răspuns rapid și specializat, solicitării sunt încurajate să utilizeze numărul de telefon dedicat consumatorilor de servicii financiare – 022 85 95 95.
Linia telefonică funcționează în limitele programului de lucru al CNPF, de luni până vineri, între orele 08:30-17:30, fără întrerupere, fiind accesibilă din orice rețea la tarif obișnuit.
Lansată pe 11 septembrie, Linia Telefonica de Informare pentru consumatorii de servicii financiare servește drept resursă vitală pentru cetățeni în rezolvarea neclarităților sau întrebărilor legate de legislația privind drepturile consumatorilor de servicii financiare, precum și pentru a împărtăși opiniile și sugestiile cu privire la îmbunătățirea serviciilor financiare.