Evenimentele internaționale, cum ar fi summiturile, conferințele sau întâlnirile diplomatice, aduc beneficii semnificative economiilor și țărilor. Statele-gazdă se bucură de un profil global crescut, creșterea angajării la nivel local, beneficii economice imediate și pe termen scurt, precum și de investiții majore pe termen lung. La 1 iunie, țara noastră va fi gazda Summitului Comunității Politice Europene, eveniment ce va aduce în Republica Moldova aproximativ 2000 de lideri politici, delegații diplomatice sau jurnaliști internaționali din peste 37 de state. Astfel, Moldova va avea o oportunitate enormă pentru a-și promova agenda politică, industria ospitalieră, brandul și oferta investițională de țară.
Irina Tolstousov, șefa departamentului „Promovare Brand de țară”, Agenția de Investiții: „Găzduirea evenimentelor internaționale oferă oportunitatea de a demonstra lumii, ce poate oferi o țară, iar percepția pozitivă este esențială pentru cei care vizitează. Dimensiunea mică a unei țări nu este o barieră în ocuparea unei poziții puternice în clasamentul „soft power”, iar Republica Moldova are o șansă istorică de a-și crește substanțial notorietatea. Un astfel de exemplu este Qatar, care, după găzduirea Campionatului Mondial de Fotbal a ocupat poziția 26 în clasamentul „Global Soft Power Index”. Cu alte cuvinte, vom fi prezenți în cele mai importante jurnale de știri, iar milioane de oameni din întreaga lume ne vor cunoaște. Astfel, la modul practic, summitul va deveni cea mai importantă campanie de promovare de țară, fără investiții directe în creșterea popularității.”
Experții consideră că organizarea summitului în Moldova va aduce beneficii pentru întreaga țară. Și asta pentru că va facilita, împărtășirea culturii, valorilor, conexiunilor și expertizei, aducând un potențial politic, cultural și economic societății noastre.
Andrei Curăraru, reprezentant comunitatea WatchDog: „Beneficiile obținute ca urmare a găzduirii summitului sunt mult mai mari decât cheltuielile, iar impactul produs de mediatizarea acestui eveniment este cu mult mai mare decât ceea ce vom investi în organizarea sa. Unul dintre efectele, pe care eu nu le-aș desconsidera, este asupra turismului. Vom avea sute, dacă nu mii de reportaje făcute despre Republica Moldova, ceea ce este de interes din punct de vedere al industriei vitivinicole și a turismului. Este greu de estimat câtă lume va afla despre faptul că noi avem un potențial turistic, însă dacă putem să organizăm astfel de evenimente, înseamnă că putem să primim și turiști. Summitul va aduce atâta publicitate Republicii Moldova, cât nu am putut noi să facem timp de decenii.”