Două componente importante din proiectul de digitizare a fondului de arhivă al Direcției Arhitectură și Urbanism a Capitalei s-au încheiat cu succes. Este vorba despre digitizarea propriu-zisă a documentelor și construirea unui sistem informațional de management al arhivei digitale.
”Obiectivul proiectului este axat pe sporirea eficienței organizaționale și îmbunătățirea calității serviciilor prestate locuitorilor municipiului Chișinău. Prin intermediul tehnologiei moderne, documentele arhivate pot fi accesate cu ușurință și utilizate într-un mod eficient”, a scris primarul Ion Ceban pe pagina sa de pe o rețea de socializare.
Datorită digitizării fondului arhivistic, mai multe operațiuni, precum obținerea unor avize sau certificate în cadrul proiectelor de urbanism, care uneori sunt de lungă durată și anevoioase, vor decurge mai rapid, nu vor fi tergiversate, iar în consecință va avea de câștigat atât dezvoltatorul, cât și comunitatea.
Potrivit specialiștilor din domeniu, ușurința de a accesa un document reduce în multe cazuri timpul de realizare a unui proiect de la câteva zeci de minute, la zile și chiar săptămâni.
Digitizarea fondului arhivistic este un proiect realizat în parteneriat cu compania Zipper Services din România.