Stop mașini parcate în apropierea platformelor de stocare a deșeurilor. Cu acest mesaj a venit Primăria Chişinău. Potrivit reprezentanţilor APL, zi de zi, pe lângă condițiile meteorologice nefavorabile cum ar fi: ploi, ger, ninsoare sau vânt puternic, echipele de evacuare a deșeurilor municipale întâmpină diverse greutăți și obstacole în procesul de evacuare a deșeurilor.
„Cea mai stringentă problemă, rămâne a fi totuși parcarea mașinilor neregulamentar în fața platformelor comune și a camerelor de stocare a deșeurilor, sau blocarea căilor de acces spre acestea.
Din aceste motive, muncitorii întreprinderii Î.M. Regia „Autosalubritate”, nu pot intra în curtea blocului și sunt nevoiți manual să scoată și ridice containerele pline cu deșeuri, care au o greutate de cca 200 kg și să le împingă la o distanță de cel puțin 40 metri, până la locul de staționare a autogunoierei.
De multe ori, însă, echipele de evacuare sunt nevoite să facă și cale întoarsă, lăsând tomberoanele insalubre, iar ulterior sa revină la aceeași adresă pentru a evacua deșeurile, fapt ce presupune cheltuieli suplimentare pentru întreprindere”, se menţionează într-o postare pe facebookul instituţiei.
O echipă de evacuare a deșeurilor, care este formată din doi hamali și un șofer, per zi evacuează deșeurile din cca 250-300 de tomberoane.
„Aceștia fac o muncă foarte grea și depun un efort fizic colosal pentru ca noi toți să avem un oraș salubru. Şi Î.M. Regia „Autosalubritate” face apel repetat către proprietarii de automobile, să nu parcheze în fața platformelor de stocare a deșeurilor sau să blocheze căile de acces spre acestea, pentru a nu complica procesul de evacuare a deșeurilor din oraș.
Fiți responsabili și nu uitați că doar prin efort comun, putem avea un oraș curat, bine amenajat și un mediu protejat”, se mai menţionează în postare.
Amintim că recent Primăria Chişinău a semnat un contract care prevede prestarea serviciilor de sortare a deșeurilor, colectat zilnic, în orașul Chișinău și în suburbii vu compania SRL „ABS”.
Contractul este valabil pe o perioadă de 5 ani. Suma totală a contractului este 217,5 mil. lei (cu TVA).