Aproximativ 1400 de angajați din instituțiile de învățământ din Chișinău, printre care educatori, asistenți medicali și bucătari, au beneficiat, în premieră, de instruiri gratuite, care s-au desfăşurat pe parcursul mai multor perioade, începând din octombrie 2022, în cadrul Proiectului „Suport oferit municipiului Chișinău pentru gestionarea crizei refugiaților din Ucraina în baza Memorandumului de înțelegere între Municipiul Chișinău și UNICEF Moldova”.
De instruiri au beneficiat 69 de bucătari din instituțiile de învățământ din Capitală. Scopul instruirilor fiind îmbunătățirea calității procesului de organizare a alimentaţiei copiilor și calității preparatelor culinare pregătite în blocurile alimentare din instituțiile de educație timpurie din cadrul municipiul Chişinău.
La cursuri au participat și 70 de asistenți medicali din grădinițe, instruirile fiind organizate în incinta Centrului de Excelență în Medicină și Farmacie „Raisa Pacalo”.
De instruiri au beneficiat și 639 de asistenți de educatori în incinta Colegiului „Alexei Mateevici”. Beneficiarii au fost informaţi despre reperele psihologice și pedagogice, privind particularitățile educaționale în dezvoltarea personalității copilului de vârsta 0-7 ani, crearea mediului educațional optim și eficient pentru dezvoltarea copilului, comunicarea mesajului educațional, adaptat particularităților de vârstă și individuale ale copilului, etc.
”Totodată, la solicitarea Primăriei Chişinău, UNICEF Moldova a extins proiectul și a inclus instruirea cadrelor didactice din instituțiile de învățământ preșcolar. Astfel, în perioadele martie-aprilie-mai şi iunie 2023, mai mulţi educatori din grădiniţe din or. Chișinău au participat la Programul de formare a cadrelor didactice din treapta preșcolară „Utilizarea instrumentelor Web2.0 racordate la specificul activității instructiv-educative la treapta preșcolară””, a precizat pe pagina sa de pe facebook primarul Capitalei, Ion Ceban.
În Programul de Formare au fost incluse trei module: utilizarea instrumentelor web la treapta preșcolară; adaptarea conținutului la tendințele digitalizării în educație; crearea conținuturilor digitale pe platforma e-pedagogie.