Activitatea Serviciului 112 va fi eficientizată, prin perfecționarea cadrului normativ privind funcționarea serviciului de urgență. Modificările aprobate în ședința Guvernului din 11 septembrie vor contribui esențial la îmbunătățirea calității serviciilor de urgență prestate populației.
Potrivit proiectului, va fi optimizat procesul decizional realizat de Comitetul coordonator interdepartamental, responsabil pentru asigurarea interacțiunii dintre Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 și serviciile specializate de urgență, facilitând coordonarea și comunicarea între toate părțile implicate.
Acestea vor permite o distribuire mai echitabilă și mai clară a atribuțiilor și sarcinilor între diverse servicii, asigurând astfel o reacție mai promptă și mai profesionistă în situații de urgență.
O altă intervenție vizează consolidarea și dezvoltarea capacităților instituționale prin reorganizarea structurii Serviciului 112, fără a fi afectat statul de personal al acestuia, la nivel de servicii. Modificarea structurii de conducere va face ca fluxurile de lucru și procesul de management să se deruleze mai eficient.
În scopul asigurării unui răspuns prompt la urgențele semnalate de către cetățeni, se vor implementa noi standarde clare de management al calității și a unor proceduri de evaluare a performanței echipei 112. Prin implementarea noilor standarde se va îmbunătăți considerabil eficiența operațională și calitatea managementului la nivelul instituției publice.
Prin acest proiect, Ministerul Afacerilor Interne și-a propus să asigure dezvoltarea și modernizarea instituției publice de urgență, în mod prioritar, pe sporirea nivelului de siguranță și securitate în comunitate.