Comisia Electorală Centrală (CEC) îşi va consolida modul de monitorizare a campaniilor politice de pe Internet.
Potrivit „INFOTAG”, CEC a luat această decizie din cauza faptului că mediul online devine tot mai popular în rândul formaţiunilor politice şi al concurenţilor electorali, transmite Știri.md.
„Aceasta este o cale scurtă de a ajunge la cât mai mulţi alegători. Pentru campaniile electorale online concurenţii electorali cheltuiesc sume mari de bani, surse care nu tot timpul se regăsesc în rapoartele financiare ale partidelor politice. Prin urmare, CEC va consolida controlul asupra campaniilor politice pe Internet”, notează Comisia Electorală Centrală.
Această decizie a fost luată în urma rezultatelor unui studiu privind finanţarea campaniilor online ale partidelor politice din Republica Moldova, elaborat de către Institutul Internaţional pentru Democraţie şi Asistenţă Electorală (IDEA) şi prezentat, marţi, membrilor şi funcţionarilor Comisiei Electorale Centrale.