Asociația Obștească Centrul European al Consumatorului din Republica Moldova (ECC Moldova) a demarat un program de schimb de experienţă cu instituțiile din România care activează în domeniul protecției consumatorilor.
Scopul este de a îmbunătăți cadrul legislației locale și practicile de intervenție, în special pentru cazurile transfrontaliere, comerțul online și serviciile electronice.
În cadrul colaborării, experții din Moldova participă la seminarii, workshop‑uri și vizite de studiu în România, pentru a observa cum autoritățile române abordează controalele de calitate, soluționarea reclamațiilor și implementarea normelor UE privind informațiile obligatorii pentru consumatori. De asemenea, se studiază și mecanismele de sancționare aplicate de ANPC și alte agenții similare.
Participanții îşi propun să adapteze ce este funcțional acolo la contextul moldovenesc: dezvoltarea unor ghiduri practice, formarea de specialiști și creşterea conştiinţei publice privind drepturile consumatorului. Potrivit celor implicaţi, schimbul de bune practici ar putea duce la reducerea litigiilor şi la soluţionarea mai rapidă a reclamațiilor în favoarea consumatorilor.
Abonează-te la canalul nostru de Telegram pentru cele mai recente știri și analize politice!