Cu 56 de voturi ale deputaților, proiectul de modificare a unor acte normative, menit să îmbunătățească managementul funcției publice și al funcționarului public, a fost aprobat, ieri, 17 februarie, în lectură finală.
DOCUMENTUL prevede revizuirea cadrului normativ ce reglementează funcția publică și statutul funcționarului public în scopul asigurării gestionării eficiente a resurselor umane din autoritățile publice.
Noile reglementări concretizează competențele Cancelariei de Stat în domeniul resurselor umane în administrația publică, inclusiv cele ce țin de evidența funcțiilor publice și funcționarilor publici.
O altă prevedere a proiectului se referă la plafonarea vârstei de ocupare a unei funcții publice (63 ani plus cinci ani cumulativ).
De asemenea, se propune excluderea din Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public a prevederilor ce vizează înregistrarea în carnetul de muncă a gradului de calificare, stimulărilor, consemnarea suspendării raporturilor de serviciu, etc. Aceste informații vor fi înscrise în registrul funcțiilor publice și al funcționarilor publici.
Prevederile noului proiect reglementează munca la domiciliu și munca la distanță.
Totodată, sunt introduse și norme care pun în sarcina conducătorului autorității publice de a respecta cerințele minime de securitate și sănătate în muncă.