Mii de zboruri sunt anulate pe principalele aeroporturi din Paris în ianuarie și februarie, în timp ce Franța își modernizează sistemele de control al traficului aerian.
Controlul traficului aerian francez lucrează în prezent pe un sistem dezvoltat în anii 1970 – uneori încă utilizând benzi de hârtie pentru a reprezenta avioanele care sosesc. Deși a fost actualizat în mod regulat de-a lungul anilor, este programat pentru o revizie majoră la începutul anului 2024 din cauza creșterii rapide a traficului aerian.
Pe măsură ce sistemul este actualizat, primele două luni ale anului ar putea fi complicate pentru pasageri. Peste 2,5 milioane de zboruri trec prin spațiul aerian francez în fiecare an și orice întrerupere poate afecta călătoriile în întreaga Europă .
În timp ce lucrările au loc, se estimează că în jur de 16.500 de zboruri vor fi anulate, potrivit canalului de știri de afaceri BFM.
Între 9 ianuarie și 14 februarie, companiile aeriene au fost sfătuite să reducă cu 20% numărul de zboruri care decolează și aterizează pe aeroporturile Charles de Gaulle, Orly, Le Bourget și Beauvais din Paris.
În această perioadă, noul sistem va fi testat la centrul de control al traficului aerian din Athis-Mons, cel mai mare din Franța , care gestionează toate aeroporturile din Paris și Beauvais.
Ce zboruri vor fi anulate în timpul upgrade-ului?
Zborurile anulate vor fi lăsate la latitudinea companiilor aeriene, dar este posibil ca acestea să acorde prioritate rutelor pe distanțe lungi.
Air France a declarat presei franceze că a fost „forțată să anuleze anumite zboruri pe distanță scurtă și medie în această perioadă” – peste 4.200 în total de către grupul Air France-KLM.
În încercarea de a minimiza impactul asupra pasagerilor, grupul de companii aeriene a anulat deja aceste zboruri, a informat pasagerii și le-a oferit transferuri către diferite zboruri în aceeași zi.
De ce trebuie modernizate sistemele de control al traficului aerian?
Aproximativ 1 miliard de euro este investit în îmbunătățirea controlului traficului aerian al Franței , astfel încât aceasta să poată gestiona mai multe zboruri și să opereze mai eficient.
Actualizarea la acest „sistem de nouă generație” a devenit „esențială”, a declarat pentru BFM Florian Guillermet, directorul Services de la Navigation Air (DNSA).
Amploarea operațiunii este atât de mare, deoarece aproape 80% din sistem va trebui să fie modernizat – mult mai mult decât practica obișnuită de a schimba componentele una după alta.
Noul software a fost deja implementat la centrele de control al traficului aerian din Reims și Aix-en-Provence, dar trebuie încă testat la cel mai mare centru din Athis-Mons. În această perioadă de șase săptămâni de la începutul lui 2024, software-ul va fi testat înainte de a fi introdus în final în noiembrie.