Primăria Capitalei nu va admite abateri în procesele de achiziție a bunurilor pentru municipalitate și subdiviziunile primăriei și va sesiza orice tentativă sau scheme care ar putea aduce prejudicii, în acest sens, bugetului municipal. Este reacția viceprimarului Irina Gutnic care a scos în vileag mai multe dedesubturi apărute într-un proces de achiziție organizat de Întreprinderea ”Spații Verzi” care a contractat un agent economic ce nu și-a onorat unele obligațiuni în livrarea bunurilor.
”În urma verificării conformității, am stabilit că a fost încălcat termenul de livrare, ceea ce reprezintă temei pentru rezilierea contractului. Mai mult decât atât, verificând valoarea ofertei propuse de ”Aria Duca” s-a stabilit că bunurile propuse în ofertă sunt cu circa 10 milioane mai scumpe decât operatorul economic urma să le achiziționeze, incluzând cheltuielile de transport, profituri, cheltuieli de regie, beneficiul de deviz etc. Este inacceptabil și inadmisibil ca din banii municipali noi să achităm unui operator economic această diferență, pe care dumnealui, păcat că nu pune și acele înregistrări audio pe care le-a avut cu angajații Spații Verzi, care au fost demiși și destituiți din funcții pentru aceste iregularități, pentru acele înțelegeri între ei, de a împărți acele mijloace financiare. Eu doar aduc la cunoștință niște informații, nu constat, nu sunt organ de drept”, a declarat Irina Gutnic în timpul ședinței de astăzi a CMC.
Viceprimarul a declarat că despre această înțelegere, dintre autoritatea contractantă și operatorul economic, au fost sesizate organele de drept.
”Ulterior, domnul în cauză, prin persoane interpuse, a încercat să se înțeleagă cu cineva din primărie, însă la Primărie noi nu vom admite abateri de la legislație și ca banii municipali să fie prejudiciați, or diferența de 10 milioane de lei urma să fie achitată din impozitele și taxele pe care le achită populația. În aceste condiții, dumnealui s-a autoinvitat la discuții în incinta primăriei, am avut o singură discuție. L-am informat că sunt întrunite toate temeiurile pentru rezilierea contractului de achiziție, dar vă înțelegem poziția că ați suportat niște costuri, taxe vamale, TVA și alte costuri și intenția noastră este să nu-i creăm probleme. Legislația ne permite diminuarea valorii contractului”, a mai adăugat Gutnic.
Viceprimarul susține însă că, între timp, au apărut și unele piedici.
”După ce a fost semnat un acord de diminuare a valorii contractului, primăria a solicitat aviz de la Ministerul Finanțelor și incapacitatea de plată în care ne aflăm astăzi nu este vina Primăriei, este vorba de birocrația la nivel central și răspunsul care este tergiversat de Ministerul Finanțelor. După ce vom avea răspuns vom activa legal. Nu am dat curs la nicio provocare, șantaj și denigrare a agentului economic”, a mai precizat Irina Gutnic.