Lucrările de reabilitare a nodului rutier de la Bălți trebuiau să fie executate în 18 luni, însă durează deja ani de zile. Acest lucru este un exemplu clasic de cum planificăm, implementăm și finanțăm prost. Declarațiile au fost făcute de premierul Republicii Moldova, Dorin Recean, într-o publicație de pe Facebook.
„Lucrările de construcție a nodului rutier din preajma orașului Bălți durează ani de zile. Am discutat cu șeful de șantier problemele legate de durata execuțiilor. Împreună cu echipa de la MIDR ne vom asigura că, în câteva luni, nodul rutier va fi complet deschis circulației”, a scris Recean.
Administrația de Stat a Drumurilor a anunțat în primăvara anului 2023 că lucrările de reparație a nodului rutier din preajma municipiului Bălți au un progres de execuție de circa 80%.
Contractul pentru efectuarea lucrărilor a fost semnat în iunie 2019, adică aproape patru ani în urmă, iar „Poduri-Prim” SRL are ca acționari pe Veaceslav Ţerna – 60% și Natalia Rostovskaya – 40%, în asociere cu firmele Rutador și Ecotehlider.
Tot ASD a anunțat că antreprenorul și-a asumat obligația să finalizeze integral lucrările contractuale în anul 2022.
De atunci au trecut 16 luni, iar gradul de execuție este de 80%, respectiv avansează cu doar un procent pe lună. ASD nu dezvăluie motivele pentru care lucrările se mișcă atât de lent.