Angajații operatorului avia Air Moldova au lansat o petiție publică în care cer președintei Maia Sandu să intervină pentru deblocarea situației financiare precare a companiei.
Potrivit acestora, compania nu poate achita salarii și servicii de aeroport, riscând să intre în faliment în câteva zile, transmite Știri.md cu referire la agora.md.
Compania aeriană Air Moldova se află în situație de criză financiară profundă. Banca a condiționat compania să majoreze suma de depozit pentru garantarea rambursării biletelor neutilizate. Astfel s-a format un deficit de mijloace bănești necesare pentru activitatea companiei. Acest blocaj abuziv din partea băncii constrânge financiar compania.
În acest context se constată că, în prezent, Air Moldova se află în incapacitatea de a achita:
- salariile angajaților pentru lunile februarie, martie și aprilie
- serviciile Întreprinderii de Stat Aeroportul Internațional Chișinău
- deservirea aeronavelor contractate
- alimentarea cu combustibil a aeronavelor
- achitarea datoriilor față de toți prestatorii de servicii
În consecință, spun angajații, sunt anulate mai multe zboruri, iar compania este în incapacitate de a-și onora obligațiunile față de pasageri, parteneri și angajați.
„Pe această cale, solicităm implicarea președintei în situația creată, fiind ultima noastră șansă de a salva Operatorul Național Air Moldova. În caz contrar, în mai puțin de câteva zile, compania va intra în faliment, iar noi, 285 de specialiști ai aviației civile, vom pierde locurile noastre de muncă, peste 70 de mii de pasageri vor pierde biletele procurate, iar bugetul de stat va pierde unul dintre cei mai mari contribuabili”, mai este notat în petiție.
Mai exact, printre acțiunile necesare se numără:
1. Deblocarea parțială a depozitului impus de bancă, pentru a putea achita deservirea aeronavelor, fapt care ar opri anularea zborurilor în masă.
2. Deblocarea de către organele de stat a activelor companiei, care pot fi utilizate pentru acoperirea datoriilor companiei.
3. Deblocarea capitalului social al Air Moldova, care ar permite atragerea investitorilor.
În contextul petiției adresate Președinției, ținem să menționăm că, potrivit Autorității Aeronautice Civile, Air Moldova este o companie privată care a fost privatizată în 2018, iar statul nu se poate implica în gestionarea acesteia.