Parlament
Proiectul cu privire la publicitate, dezbătut pe platforma Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media
 13 Iunie 2018 12:00  2834
Legislația națională cu privire la publicitate ar putea fi racordată la standardele și bunele practici europene și internaționale în domeniu. Noul proiect de lege care urmează să substituie actuala Legea cu privire la publicitate a fost dezbătut, astăzi, în cadrul audierilor publice organizate de Comisia cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media.
 
Proiectul a fost elaborat în cadrul Grupului de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media și este promovat în Parlament de către un grup de deputați, inclusiv președintele Parlamentului Andrian Candu.
 
Noile reglementări propuse instituie regimul juridic al mesajelor de interes public, cele definite, în actuala legislație, ca „publicitate socială” și care sunt reglementate contradictoriu. Astfel, mesajele de interes public pot avea ca obiect valorile și principiile constituționale, drepturile și libertățile fundamentale ale omului, modul de viaţă sănătos și ocrotirea sănătăţii, drepturile și obligațiile persoanelor, autorităților și instituțiilor publice, centrale și/sau locale, condițiile de acces și de utilizare a serviciilor publice oferite gratuit de autoritățile publice, protecţia mediului, informarea cetățenilor în perioada electorală cu privire la alegeri, protecţia socială a populaţiei etc. Fiecare mesaj de interes public va putea fi difuzat atât gratuit, cât și contra plată.
 
De asemenea, se propune ca activitatea de planificare, asistență tehnică, evaluare și monitorizare în domeniul difuzării mesajelor de interes public de către persoanele juridice din sectorul statal să fie coordonată de Consiliul privind mesajele de interes public, care va avea un rol consultativ.
Autor:  Neagu Anna-Maria Sursa:  Politics.MD

Știri asemănătoare
 
Adaugă comentariu
Nume  *
Mesaj *
Recomandate
Partide politice
Sondaj
Va reuşi noul primar sa realizeze promisiuniile?