Partide
Partidul DA ascunde care este suma achitată Jurnal TV-ului pentru spotul manipulator despre sistemul electoral mixt
 10 August 2017 15:23  3493
La inițiativa liderului Partidului DA, Andrei Năstase, Jurnal TV, finanțat de nașul de cununie al acestuia, promovează intens un spot manipulator, cu informații false despre sistemul electoral mixt. Am încercat să aflăm câți bani au fost cheltuiți pentru producerea și difuzarea acestuia, dar atât conducerea JTV, cât și liderii PPDA au refuzat să ofere detalii.

Solicitat telefonic de reporterii Today.MD, liderul PPDA, Andrei Năstase, cu un tupeu ce nu face față unui politician ce susține că optează pentru „libertatea presei”, după ce a aflat de cine este telefonat a trântit receptorul în nas, fără a auzi întrebarea, iar mai apoi categoric nu a mai răspuns la cel puțin 10 apeluri.

Am încercat să aflăm mai multe detalii despre costurile acestui spot de la alți fruntași ai PPDA, Vasile Năstase și Alexandru Slusari, însă nici aceștia nu au binevoit să răspundă la apelurile insistente ale reporterilor Today.MD.

Nici de la Chiril Moțpan, un alt lider PPDA, nu am putut afla un răspuns la întrebarea noastră. Ultimul cel puțin ne-a răspuns la telefon și ne-a comunicat că nu cunoaște asemenea informație, dar a promis că se documentează.

Totuși, la un apel telefonic repetat, peste câteva ore, am primit același răspuns.

Despre suma de bani achitată de către PPDA postului Jurnal TV nu am putut afla nici de la reprezentanții instituției mass-media. Pe platforma online a postului, unde este indicat că publicitatea trustului "Jurnal Trust Media" este administrată de agenția de publicitate Reforma Advertising, iar persoană de contact este indicată Alina Coroi, Senior Account Manager, dar din păcate telefonul îi este deconectat.

Am încercat să luăm legătura cu directorul trustului, Val Butnaru, însă nici acesta nu a răspuns la telefon, comunicând-ne printr-un SMS că este ocupat, dar să-i adresăm întrebarea printr-un mesaj, pe care l-a lăsat, însă, fără răspuns.

Cele mai recente informații publice despre tarifele de publicitate de la Jurnal TV sunt cele anunțate la Comisia Electorală Centrală în campania prezidențială de la sfârșitul anului trecut – 3500 de euro pentru un minut sau aproximativ 62 de mii de lei.

Spotul plin de falsuri și manipulări este difuzat de Jurnal TV la fiecare oră, în română și rusă. Un calcul simplu arată că pentru mediatizarea acestuia, costurile ar trebui să fie de cel puțin 35 de mii de euro pe zi sau peste 245 de mii de euro pe săptămână, echivalentul a peste 4,3 milioane de lei.

Această sumă ar putea explica de ce Andrei Năstase ține în secret costurile campaniei de denigrare a sistemului mixt, pe care o promovează la postul TV al nașului său de cununie.

De la 1 iulie 2017, mărimea medie a pensiei calculate pentru limita de vârstă este de 1875 de lei. Astfel, un calcul simplu arată că din suma săptămânală pentru difuzarea spotului ar putea fi achitate 2325 de pensii medii.

Sursa:  Politics.MD

Știri asemănătoare
 
Adaugă comentariu
Nume  *
Mesaj *
Recomandate
Calendar
23 Octombrie
12:00 - CC examinea sesizarea depusă de către Guvern privind constatarea circumstanțelor care justifică instituirea interimatului funcției de Președinte al RM
13:00 - Ședința Comisiei Electorale Centrale
Partide politice
Sondaj
Cît de mult vă interesează pe dvs subiectul despre modul în care se face politică, reforma în politica din Republica Moldova?
Destul de interesant - 38.5%
Foarte interesant - 33.3%
Puțin interesant - 23.5%
Deloc interesant - 4.5%
NȘ NR - 0.3%